zondag 5 maart 2017

Zaanbocht



Oorspronkelijk kom ik uit de Zaanstreek, dus vond ik het wel leuk om rond te wandelen in de Zaanbocht. Er is veel veranderd en opgeknapt. Zo hebben de pakhuizen aan de Veerdijk in Wormer na tientallen jaren leegstand een woonfunctie gekregen of een bestemming als bedrijfsverzamel- of horecapand.



Ook liggen er in de Zaan hele aardige schepen, zoals dit schip Nelson.



De historische pakhuizen kun je vanaf de brug over de Zaan tussen Wormerveer en Wormer bewonderen. Het zijn rijksmonumenten, die dus naar alle waarschijnlijkheid wel goed geconserveerd zullen blijven.



Helaas geldt dat lang niet voor alle mooie Zaanse huizen. Ze staan vaak pal naast oerlelijke nieuwere gebouwen. Dat heb ik maar niet gefotografeerd, alhoewel ik de rommelige mêlee typisch Zaans vind.



Verder werd mijn aandacht in Wormerveer nog getrokken door deze schattige lampenkappen. Zomaar langs de openbare weg te bekijken!

1 opmerking:

Karina Sierag zei

Leuk! Ik ben zelf opgegroeid in Wormer, dus voor mij zeer herkenbaar. Ik heb heel wat voetstapjes gezet op de Zaanbocht. Nou heb ik nooit terugverlangd naar die buurt hoor, het is mij te druk en te rommelig. Ik woon nu lekker rustig en landelijk.