zaterdag 21 mei 2016

AH moestuintjes



Net als vorig jaar heb ik driftig moestuintjes verzameld. AH gaf dit jaar wat specifiekere aanwijzingen en ook ik had geleerd van vorig jaar. Vorig jaar heb ik de tuintjes namelijk veel te vroeg buiten in de tuin geplant, waarna de slakken in no time de jonge plantjes consumeerden. Eigenlijk hield ik niets over.



Dit voorjaar hield ik de plantjes dus binnen, in onze dakkapel die prima geschikt is voor het (voor)zaaien. Lekker warm, een zonnige en lichte plaats.



Sommige groentesoorten doen het extreem goed. Zo zie je op de foto's de komkommerplant. Meer dan 1 meter 20 lang, met veel bloemen en grote bladeren. Zelfs al een minikomkommertje, maar ik laat 'm nog fijn wat groter worden.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, wat doet die het goed! Leuk dat je schrijft dat je de ervaring van vorig jaar hebt 'meegenomen'...
Ik had mijn moestuintjes dan nog wel niet buiten gezet, maar op de één of andere manier komen er soms slakken bij ons binnen. En jawel hoor; in één nacht tijd was de boel opgevreten ...
Ik snap er niks van. Maar een volgend jaar gebeurt me dit niet meer.
Veel plezier met je komkommerplant en de rest van het zaaigoed...

Hobbyrita zei

Moestuintjes zijn altijd leuk, en vooral als je de eerste groentjes kan opeten.
Grtjes, rita.