dinsdag 1 december 2015

In de buurt (3)



Voor deze rubriek borrelen steeds meer ideetjes op, hopelijk vinden jullie het ook leuk om te lezen. Voorlopig is er nog inspiratie genoeg in Utrecht. Door even stil te staan en te fotograferen ontstaat er ook een nieuwe kijk op de vertrouwde straten. Regelmatig is het zo, dat we het niet eerder goed hebben bekeken. Of zelfs geheel nog niet gezien hebben.



Het beeld van de drie papegaaien is recent gemaakt door Wies Brommer. Het heet "de drie heertjes" en staat op de hoek van de Abstederdijk en de Looierstraat. Vlakbij woont de zoon van de maakster en deze belangstelling voor het beeld trok zijn aandacht. Hij kwam naar buiten en vertelde er iets over. Op initiatief van de buurt is het beeld geplaatst, met medewerking van de gemeente. Het is een actief buurtje. Daarbij past de plaatsing van het beeld in 2012.



Het beeld van de drie papegaaien kan me veel meer bekoren dan het bovenstaande beeld dat ik veel vaker zie. Het staat voor het politiebureau van Tolsteeg. Wat vinden jullie ervan?



Voor de sterrenwacht "Sonnenborgh" staat dit gezin, dat een liefhebbende indruk maakt. Het is uit 1981 en de maker is Joop Hekman.



Een foto genomen van de andere kant, levert wat nuancering van dat beeld op. Het kind wordt vastgehouden aan het oor!



Ook van Joop Hekman is deze hond. De chow chow staat in het plantsoentje tegenover zijn woning.



Op de Maliesingel staat een oud-burgemeester van Utrecht. Er is ook een straat in Utrecht naar hem genoemd. Volgende keer gaan we verder op de Maliebaan, want daar staan heel wat beelden.

2 opmerkingen:

Moois van mie zei

Ik vind dat tof en ben dat ook een beetje aan het doen via instagram tegenwoordig : ik zie prachtige foto's voorbij komen van bijvoorbeeld Parijs door instagrammers van daar en toen bedacht ik : maar in mijn omgeving zijn er ook mooie dingen, je moet ze alleen wel zien .
Ik heb wel een vraagje voor je : kan je je foto's niet groter plaatsen ? Volgens mij komen ze dan beter tot hun recht ...

Miriam zei

Tja, op deze manier zijn mijn foto's te plaatsen zonder dat ik extra MB's extra koop. Vandaar.

We hebben inderdaad vanwege deze serie op mijn blog al de nodige dingen gezien in eigen stad. Eerder liepen we het zo voorbij. Het is de moeite waard om er op deze manier opmerkzaam op te zijn.