zondag 27 juli 2014

Breiprojecten van 30 minuten



In de bibliotheek verkochten ze tal van afgeschreven boeken, sommige met maar ook flink wat zonder gebruikssporen. Een goede reden om eens uitgebreid te zoeken en de nodige thrillers te scoren voor slechts één euro per stuk. Ondertussen ontdekte ik op de tafel "nieuw" het boek "Breiprojecten van 30 minuten". Uiteraard was ik benieuwd naar dit boek, al moet ik zeggen dat ik het in de bibliotheek niet ingekeken heb.

Thuis bekeek ik het eens wat nader. Om te beginnen las ik de inleiding en begreep dat de 30 minuten ruim geïnterpreteerd moeten worden. Bedoeld wordt namelijk één onderdeel per 30 minuten, zodat het hele project al gauw meer tijd in beslag neemt. Bovendien zijn de afwerking en het versieren niet meegerekend in de tijd. Ja ja, maar een half uur is wel erg weinig natuurlijk.

Aan de positieve kant is te melden dat er maar liefst 60 projecten in het boekje staan. Het kleurgebruik waardeer ik niet zo, kijk bijvoorbeeld eens naar de babyslofjes op de kaft die okerbruin met roze zijn. Smaken verschillen.

Het patroon van een onderzetter probeerde ik meteen uit, ook om de constructiemethode te proberen. Door om de naald twee steken samen te breien en daarbij aan de achterkant in te steken, maak je de vorm van de onderzetter. Grappig om te doen, het resultaat is niet heel bijzonder.


1 opmerking:

Hobbyrita zei

Hier kan je weer veel inspiratie uithalen en de kleurtjes pas je gewoon aan! Veel plezier ermee!
Grtjes, rita.