maandag 3 februari 2014

[OT] Kleine wondertjes



In de vensterbank op zolder staan een flink aantal plantjes. Ze gedijen daar goed, juist ook omdat ze elk straaltje daglicht tot zich nemen. Sommige plantjes zetten we echter wat donkerder weg en dan zien we wel of ze het ooit nog eens doen. Zo heeft bovenstaande amaryllis zeker al een jaar geen water gehad en opeens komt er een knop uit. Wel een magere steel, maar toch. Je snapt dat er weer voorzichtig gegoten wordt.



De tweede plant die ik wil laten zien, komt uit een avocadopit. Eerst waren de bladeren nogal naar beneden gericht. Langzamerhand richten ze zich wat op en wordt het een steeds leukere plant om te zien. Uiteindelijk wordt hij wel erg groot vrees ik.



Van de geranium die buiten stond, heb ik ook een stek genomen. Normaal gesproken is onze ervaring dat alle buitengeraniums doodgaan, maar zo lijkt ie het te doen!

Tot slot laat ik de stekjes van de hedera zien. Misschien minder een wonder, want het is een hele sterke plant. Straks zijn we van plan de hedera af te harden en in de plantenbak buiten te zetten, zodat ook het laatste kleine stukje draadgaas van de schutting wordt bedekt.

2 opmerkingen:

els zei

Wat leuk die plant van de avocado pit, ik heb ook een pit liggen, heb jij daar nog iets meegedaan of gewoon in de grond gestopt?

AnitaS zei

Die Amaryllis is een wonderplant. Ik kijk er nauwelijks naar om en nu bloeit hij al weer voor de tweede keer.