maandag 27 januari 2014

Kerstkaart in januari



Ooit ben ik van plan geweest om mijn kerstkaarten in 2013 zelf te borduren. Tijd genoeg, dacht ik. Het is er niet van gekomen.

De fijne motoriek was daarbij een aardig struikelblok. Vlak na mijn hersenoperatie in mei kon ik geen letter op papier krijgen. Toen ik na een paar weken weer thuis was, viel het schrijven helemaal niet mee. Dagelijks oefende ik in een boekje, waarin ik soms nog wel eens met verwondering kijk.

Nou is het zo dat van alles niet meer als vanzelf ging. Lopen bijvoorbeeld. Het kostte toch wel een week voor ik weer zonder steun durfde te lopen. Breien kon ik overigens na twee dagen al weer, dat was een leuke ontdekking. Pianospelen heb ik pas in de zomervakantie geprobeerd, tot ik weer een aanvaardbaar niveau had.

Een onverwacht effect was het kaarten maken. Het kostte ontzettend veel moeite om een passepartout-kaart te voorzien van een nette afwerking en het was eigenlijk onmogelijk om zelf zo'n kaart te maken, zoals ik gewoon was. Maar .... het gaat weer. De eerste kerstkaart is dus in januari al gemaakt en er liggen nog meer borduursels te wachten.

7 opmerkingen:

els zei

Fijn om te lezen dat het je goed gaat, ik volg je blog met veel plezier. Groetjes van Els.

Hobbyrita zei

Fijn om te lezen dat ook dit je weer perfect lukt! Je ziet, met wat geduld en doorzetting, kom je ver :-)
Grtjes, rita.
Prachtige kaart!

AnitaS zei

Mooi is je kaart geworden. En wat fantastisch dat je al weer zo ver bent.

Lenie zei

Mooie kaart Miriam.

Groetjes Lenie

Nina Hobbysite zei

Mooie kaart

Annet zei

Fijn dat het allemaal weer lukt. Het is een lief kaartje geworden.

Corina zei

Fijn dat het steeds beter gaat en je dit weer kunt, mooie kaart!