vrijdag 15 november 2013

Dubbelbreien (2)


Na lang ploeteren denk ik nu de meeste aspecten van het dubbelbreien onder de knie te hebben. Het werkje bleek bijvoorbeeld uit twee losse lagen te bestaan of er liep zomaar een draadje over de zijkant van het breiwerk. Ook waren er wat problemen met de kantsteek, tot ik in dit logje las dat jet het beste de eerste steek recht kon afhalen en de tweede steek averecht.

Met het breien van een motief ben ik op de helft van het werkje gestopt, zoals je op de foto's kunt zien. Ten eerste had ik wat foutjes gemaakt, zodat ik het maar als proeflapje beschouw. Ten tweede werd het niet vierkant. Het hoort wel rechthoekig te zijn (kijk maar in het boek van Arne en Carlos), maar dat vind ik niet fraai. Het motief wordt daardoor ook wat langwerpig en heeft wat weg van een laarsje in plaats van een hart.

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Knap toch dat het je gelukt is! Lijkt me toch niet zo simpel als het eruitziet, als ik het eens probeer en ik geraak er niet uit wijs roep ik je hulplijn in hoor Myriam nu ik weet dat jij het kan.
Grtjes, rita.