zaterdag 26 oktober 2013

Kasper de kleermaker



Bij ons op school worden de verteltassen goed gebruikt. Dat weet ik, omdat ik het zelf een beetje regel. Ze worden niet mee naar huis gegeven, maar de grotere kinderen uit groep 6 lezen met behulp van de verteltas voor aan de kinderen van groep 1/2. Na het voorlezen spelen ze ook een bijpassend spelletje, luisteren of zingen een liedje, maken een kleurplaat uit het boek enzovoorts.

Dat motiveert me om zo nu en dan een nieuwe tas te maken. Soms komt het werk niet helemaal af. Maar dit boek leent zich er goed voor en lag al zo'n tijd op me te wachten, wel een paar jaar.



Vorige week kwam het er dan eindelijk van. Ik heb het schort gemaakt volgens het patroon uit het boek, waarbij ik toevallig bijna dezelfde stof gebruikte als in het boek. Verder heb ik een vrolijke oranje tas met voering genaaid en heb ik nog een miniwasmand, miniknijpers, een minihangertje van hout, een centimeter en kleine doosjes wasmiddel. Daar kan leuk toneel mee gespeeld worden en met de centimeter kunnen ze de lengte van elkaar meten.

Nu nog even een goede kleurplaat of een geschikt ander werkblad zoeken en klaar is kees.

1 opmerking:

rosi zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.