zaterdag 28 september 2013

Proeflapje in petrol



Bij Weldraad heb ik deze 100% Shetlandwol gekocht voor mijn nieuwe breiproject. Het is in een kleur die ik zelf niet zo mooi vind, maar mijn moeder wel en dat komt goed uit. Het wordt namelijk een vest voor haar. Voorlopig heb ik alleen nog een proeflapje gebreid. Volgens het etiket is de wol geschikt voor naalden 3 / 3 1/2. Als vaste breier heb ik zowel naald 3 1/2 als naald 4 geprobeerd. Naald 4 is toch wat regelmatiger en losser in tricot, dus ik ga de tricotgedeeltes breien met naald 4.

2 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Je proeflapje ziet er goed uit, je hebt de goede naalden gevonden denk ik. En ook ik vind het een prachtige kleur, die zou ik zelf ook nog kiezen voor mij. Het vest wordt vast een echt kunstwerkje!
Grtjes, rita.

Jane zei

I think it is a lovely colour too, your mum will love her new vest