zondag 8 september 2013

Een handwerkboek op zondag



Het is al uit 2006, maar van de week zag ik het boek "Quick to Stitch Cross Stitch Cards" weer liggen op het Boekenfestijn. Voor slechts 3,95 ben je de nieuwe eigenaar. Wat mij betreft is het elke cent waard, ik heb al minstens vijf ontwerpjes uit het boek geborduurd.

De ondertitel is "120 designs to stitch in an evening, a day or a weekend". Dat geeft precies aan hoe het geheel geordend is. Voor elke gelegenheid zijn er ontwerpen die snel, sneller of heel snel te borduren zijn. In een avond, in een dag of in een weekend dus. Voor moederdag bijvoorbeeld, voor een verjaardag natuurlijk, voor Kerst, bij de geboorte van een baby enzovoorts.

Dat is ook meteen de beperking. Dit boek is echt alleen geschikt wie er van houdt om een zelfgemaakt kaartje te sturen. Het mooie is wel dat er ook in de categorie die in een avond te borduren is, aardige ontwerpjes te vinden zijn. Een narcis van 15 x 15 steken bijvoorbeeld waarvoor je slechts drie kleuren geel nodig hebt.

De volgende keer laat ik overigens zien, wat ik dit jaar op handwerkgebied aan boeken kocht bij het Boekenfestijn.

2 opmerkingen:

marion zei

wat een leuk idee...........mmmmm.toch maar eens gaan neuzen.......

Hobbyrita zei

Kaarten is minder mijn ding, toch voor kruissteek. Maar het boekenfestijn ken ik ook en dat is altijd heeeeel verleidelijk!
Grtjes, rita.