vrijdag 17 februari 2012

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkel P8 Button Art and Accessories van Petronella.


Waarmee is jouw fascinatie voor knopen begonnen?

Mijn fascinatie voor knopen is al heel oud. Mijn oma en mijn moeder hadden een naaiatelier en ik moest als kind de knopen sorteren, dan kleur bij kleur en soort bij soort op draden rijgen.


Hoe kom je aan al die knopen? En heb je er heel veel of schaf je aan wat je nodig denkt te hebben?

De kern van mijn knopenverzameling is nog steeds de erfenis van oma en moeder. De rest krijg ik er vaak bij; veel mensen hebben ergens in huis een knopendoos waar ze niets mee doen, en als ze dan van mij horen, komen ze het me brengen. Ik heb hier zelfs toeristen in de zomer (ik woon aan de zuidelijkste fjord in Noord-Europa: de Schlei) die dan wanneer ze weer thuis zijn mij knopen opsturen! Je kan echt zeggen dat ik contacten knoop door de knopen ....

Verder heb ik via via een keer een inboedel van een manufacturenwinkeltje in de voormalige DDR voor weinig geld kunnen overnemen; de oude dame had het nooit weg kunnen doen, en het stond weg te stoffen in de kelder. Ze was zo blij dat ik er nog wat mee kon!



Zijn jouw producten alleen via Etsy te koop, of bied je ze ook nog elders aan

Mijn creaties zijn ook bij DaWanda te koop (althans een kleine selectie), en verder nog in een winkeltje hier in de buurt (Noord-Duitsland, bijna Denemarken, dus...). Heel af en toe sta ik ook op een markt; maar helaas is mijn gezondheid niet zo goed dat ik dat veel kan doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

heel mooi, prachtig