vrijdag 18 november 2011

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkel Brady Boy accessories van Marike Brady.

Marike is internationaal georiënteerd: ze is afkomstig uit Nederland, heeft een Amerikaanse echtgenoot en woont nu in Zwitserland. In haar winkel vind je sieraden voor jongens.


Ze schrijft:

Ik ben al een tijdje een echte Etsy liefhebber. Ik heb de afgelopen jaren in Washington DC gewoont en in de VS is Etsy zeer populair. Heb al veel leuke dingen via Etsy besteld- vooral sieraden, mutsen, wanten etcetera.

Speciaal voor mijn jongste zoon Alexander heb ik de ketting met klein artisan sterretje gemaakt - die draagt hij graag. Mijn oudere zoon Matthijs draagt alles! Hij helpt me ook vaak bij het uitkiezen van de vintage kralen of de bedels voor de kettingen. Hij is mijn beste klant tot nu toe.



Na onze verhuizing van DC naar Basel ben ik van "fulltime working mom" naar "stay at home mom" gegaan. Dat was wel even wennen. Het winkeltje helpt me om mijn creativiteit te uiten en leuk contact met mensen op te bouwen. Ik vind het gemeenschapsgevoel op Etsy echt leuk.

Op het moment werk ik nog aan twee producten waar echt mijn hart en ziel naar uit gaan. Ten eerste komen hopelijk over drie weken mijn zilveren sterretjes uit Nepal eraan. Ik ben in contact gekomen met de Shanti leprastichting in Nepal en hun zilversmederij is nu voor mij bezig met zilveren sterren- daarin glas (gewoon van de straat) en daarachter bladgoud zodat het glas mooi gaat schijnen- eigen ontwerp. Ik kijk enorm uit naar dit product vooral omdat mijn inkoop geheel ten goede komt aan de patiënten.


Daarnaast ben ik bezig met een leren ketting met kalksteen hier uit de Baselse bergen. Ik zoek nog naar een werkplaats die me hierbij kan helpen dus het zal wel een lange termijn project worden, maar dat geeft niet. Ik heb alle tijd om na te denken over simpele sieraden alleen voor jongens.



Nagekomen bericht: Marike laat me vol trots weten dat haar Do Good-collectie zojuist gereed is gekomen! De Shanti leprastichting in Nepal maakt deze hangers speciaal voor haar en de opbrengst komt ten goede aan de patiënten en hun familie. Hierboven zie je een voorbeeld van zo'n ketting voor tieners en mannen.

1 opmerking:

marion zei

en weer een leuke link...........