zondag 30 oktober 2011

Lussensteek


Van de zomer heb ik van mijn moeder een flinke cone met dikke 100% wol gekregen. Ik had het idee om daarvan een kleedje te knopen voor slaapkamergebruik. Geschikt stramien had ik nog en een knoopnaald was vlot gekocht. Alleen leek het me wel leuk om deze wol te combineren met een kleurtje.

Dat bleek nog niet zo eenvoudig te zijn. Omdat ik geen voorgesneden wol wil gebruiken (die is meestal te kort naar mijn smaak), ging ik op zoek naar strengen knoopwol. Hier de Utrechtse winkels is het volgens mij gewoon niet te krijgen. Daarom struinde ik de internetshops af. Er zijn er verschillende die knoopwol aanbieden, maar als je het probeert te bestellen dan blijkt dat ze het niet in voorraad hebben en misschien ook wel niet meer krijgen.

Daarom was ik erg blij toen ik van de week deze - voor mij nieuwe - lussensteek ontdekte. Het is een gehaakte steek, die na enige oefening vlot werkt. Met haaknaald nummer 8 haak ik er nu lustig op los. Binnenkort is mijn slaapkamerkleedje klaar!

3 opmerkingen:

Edith zei

Leuk! Wel een garenvreter denk ik! Heb je genoeg ? (da's altijd mijn grootste angst;-)) )

Miriam zei

Je hebt gelijk, de lussensteek vreet wol. Gelukkig heb ik nogal veel, 30 jaar geleden gekocht in Stiphout.

Elizabeth zei

Het ziet er leuk uit...
Hoe maak je die steek eigenlijk?

Groetjes, Elizabeth