woensdag 21 september 2011

Ribambelle


Momenteel heb ik van alles onder handen, maar niets is echt af. Het komt je vast wel bekend voor, als je van handwerken houdt. Vandaar dat ik vandaag een stukje van een borduurwerk laat zien uit het boekje "Ribambelles et silhouttes". Daar staan zoveel leuke dingen in! De naam van het boekje klinkt ook al zo mooi. Het woord "silhouttes" kon ik natuurlijk zo vertalen, ons Nederlandse woord heeft dezelfde basis. Voor het grappige woord "ribambelles" had ik het woordenboek nodig. Volgens het Van Dale Groot Woordenboek Frans-Nederlands betekent het rist. Vast ook een woord dat niet iedereen kent, maar daar komen jullie toch wel uit ....

1 opmerking:

sarams1987a zei

mooi werkje

inderdaad, ik ken dat ook daarom probeer ik eerst een paar werkjes af te hebben voordat ik nieuwe aankoop ;)

Mvg Sarah