donderdag 11 augustus 2011

STIDOC



Het STIDOC oftewel Stichting Textiel Informatie & Documentatie Centrum was me tot voor kort volkomen onbekend, terwijl het zich in mijn eigen stad Utrecht bevindt. Het is een reuze interessante bibliotheek voor mensen die van knoeien met draadjes en textiel houden zoals ik, met bijna 5000 boeken, tijdschriften en internationale video's. Wel zijn de openingstijden niet zo handig, namelijk op donderdag en vrijdag van 10.30 uur tot 13.30 uuur. Aangezien ik fulltime op een school werk, ben ik dus aangewezen op de vakanties. Maar vorige week ben ik er geweest en het is zeker een aanrader. Hun catalogus is ook nog eens online doorzoekbaar, dus je kunt je goed voorbereiden en eventueel boeken per post bestellen.

Wat doet dat rode hartje hier dan bij? Nou, eigenlijk niets! Alleen is een praatje zonder plaatje zo saai.

1 opmerking:

mariet zei

Ik heb het geluk gehad om een vergadering van het Stidoc bij te wonen. Zij bundelen alle organisaties/verenigingen op textiel gebied, van vroeger en heden. In de bibliotheek kun je dan ook echt alles vinden. Maar je kunt er ook alle informatie over alle 'textiele'activiteiten vinden.
Ze hebben een uitgebreide site waar alles op te vinden is.
Groetjes
mariet