vrijdag 20 augustus 2010

Uitverkoopje


Een poosje geleden was ik in Tiel om mijn fruitwerkstuk in te leveren op het stadhuis. Ik ken Tiel niet zo goed en had ook niet zoveel tijd, dus ben ik eigenlijk rechtstreeks van het station naar het stadhuis gewandeld en vice versa. Toch passeerde ik een piepklein hobbywinkeltje en natuurlijk heb ik snel een kijkje genomen. Het borduurassortiment was erg klein, maar een paar pakketjes met voorbedrukt stramien waren in de aanbieding.

Eerlijk gezegd heb ik nooit eerder op voorbedrukt stramien gewerkt. De verleiding van een compleet pakket voor nog geen zeven euro, kon ik echter niet weerstaan. Je kunt het misschien niet goed zien, maar ik ben al begonnen. De groene kledingstukken zijn voor een flink deel al geborduurd. Hebben jullie ervaring (positief of negatief) met voorbedrukt stramien?

7 opmerkingen:

els zei

Wat een mooie kleuren zitten er in, ik heb vroeger dan wel eens een voorgedrukt stramien gehad en dat vond ik erg stug om te borduren, is dat bij jou ook? Het wordt vast erg mooi, fijne dag en groetjes van Els.

Tania zei

Wat leuk om zo per toeval een koopje te kunnen doen! Veel plezier ermee.

Pauline zei

Wat een leuk werkje! Het wordt vast mooi, het werken op stramien is natuurlijk wat stugger maar het eindresultaat is net zo mooi hoor.
En waarschijnlijk is iedereen zo begonnen!Want de eerste lapjes zijn veelal op stramien he.
Leuk koopje! Ik heb deze nog nooit gezien.

Jane zei

Gorgeous colours.

Miriam zei

M'n eerste borduurseltjes als kind waren op dit soort lapjes. Stug spul vind ik het. Ik heb nog 2 kussen liggen, voorbedrukt, maar ik ben momenteel nogal in de breimodus dus die komen van de winter een keer aan de beurt.

Groetjes
Miriam

Lia zei

Nee, géén ervaring met voorbedrukte stramien, hoor, maar deze is gewoon prachtig als onderwerp!
En nog wel voor zo weinig geld ook.
De nuances van de groene kledingschaduwen zijn al zichtbaar.

Corina zei

ik doe dat eigenlijk nooit meer, vroeger wel kussens geborduurd (veel grover dan jouw werkje) en een strandtafereeltje in halve kruisjes. Ik vond het soms lastiger dan tellen, soms zitten er twee kleuren op een vakje, moet je nog zelf verzinnen welke je nemen moet.