woensdag 14 juli 2010

Droogvilten


Op de handwerkbeurs in Zwolle heb ik een viltnaald aangeschaft met een houdertje. Daarmee kun je droogvilten, een voor mij nieuwe techniek. Ik houd van het uitproberen van nieuwe dingen, dus na enig rondsurfen op het internet heb ik de stoute schoenen aangetroffen.

Als je "needle felting" als zoekterm gebruikt op YouTube, dan kom je verschillende instructieve filmpjes tegen. Ik heb de techniek van dit filmpje ongeveer nagedaan, inclusief het gebruik van een schuursponsje als ondergrond.

Net toen ik de smaak een beetje te pakken kreeg, was mijn sponsje versleten én brak mijn viltnaald.


Het is dus aan te raden om een paar viltnaalden in voorraad te hebben. Het gebruik van een schuursponsje als prikmatje is wel grappig bedacht, maar niet echt heel handig als je wat vaker gaat droogvilten.

6 opmerkingen:

kruissteekje zei

Miriam,heb je de blog van Corina al ontdekt?
http://handwerktuin.blogspot.com

Miriam zei

Regelmatig bezoek ik Corina's blog en bekijk ik haar mooie viltwerk. Niettemin bedankt voor de tip!

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

Ziet er leuk uit Miriam !

Corina zei

Leuk dat je het ook probeert, Miriam en niet onverdienstelijk. Leuke bloem! Nieuwe verslaving erbij? Je kunt bij Bol.com nu ook zoeken op duitse boeken, die zijn er heel veel over Filzen mit der Nädel...

Miriam zei

Corina ik ben nog een absolute beginner ....

Nu eerst maar eens op zoek naar nieuwe viltnaalden!

-::Maris::- zei

Wat een prachtige bloemen!

groetjes Maris