vrijdag 28 mei 2010

Openluchtmuseum(3)


Niet al het moois in het Openluchtmuseum heb ik gefotografeerd, dat zou eenvoudigweg niet te doen zijn. Maar toch zijn er nog een paar laatste plaatjes die ik met jullie wil delen.

Bovenaan zie je een schoollapje, zoals er veel gemaakt zijn in de eerste helft van de twintigste eeuw.


De tweede foto showt de aankopen die ik deed in de museumwinkel. Het kleine doosje bevatte enkele (zeer minimale) naaiartikelen. Ik heb het in gebruik genomen als bewaarplek voor borduurnaalden.

Het boekje "Met liefde op linnen" hoort bij de lustrumtentoonstelling van de vereniging Merkwaardig die in de zomer van 2008 te zien was in het Openluchtmuseum. Het is een lezenswaardig boekje, zo bleek mij thuis ook al vond ik het aan de prijs (18,50). Maar ik heb het vooral gekocht omdat "mijn" borduurpatroon van een bloemstilleven uit de Tielse verzameling erin afgebeeld staat.


Tot slot nog een foto van prachtig in vorm gesnoeide buxussen.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Vroeger kregen ze borduur les. Toch jammer dat ik dat nooit heb gehad.

Marian zei

Mooi merklapje en dat boekje heb ik ook in bezit, vind er zulke mooie dingen in staan, vooral het losse patroon van een merklap is prachtig. Dat naaldendoosje heb ik toen niet gezien, staat nu ook op m'n verlanglijstje, echt zo'n leuk hebbedingetje.

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

Mooie aankopen heb je gedaan meis , ziet er een interessant boekje uit !