woensdag 26 augustus 2009

Doorrijgen (3)


Op een klein stukje linnen heb ik een paar randjes geprobeerd in de doorrijgtechniek. Het ging op zich goed, maar af en toe dan "kroop" de draad bij het omkeren onder een kruispuntje in de stof door. Waardoor de gemaakte steek dus een vakje korter werd, zonder dat dit mijn intentie was. Als je goed kijkt, dan kun je dat bij het laatste randje rechts onderaan zien. Niet zo mooi, dus toen ik het eenmaal door had heb ik een trucje toegepast. Bij het keren heb ik het doorrijgen steeds even gestopt en een soort stiksteek gemaakt. Dat hielp gelukkig.

1 opmerking:

Annet zei

Mooie randjes! Uit de beschrijving van pattern darning had ik begrepen dat je bij aida iedere keer een hokje moest overslaan en bij borduurlinnen (even-weave) 2 draadjes. Zo heb ik mijn patroontje ook gedaan. Op deze manier heb je geen probleem met de draad.